header_decoration
Big_bullet

Ce influenteaza cresterea nivelului glucozei din sange?

 

Zaharurile şi amidonurile sunt carbohidraţi - substanţele nutritive care au cel mai mare efect asupra nivelului glucozei din sânge. Multă vreme, s-a crezut că organismul absoarbe zahărul mai repede decât amidonul, iar medicii recomandau evitarea dulciurilor. Studii recente arată însă că o prăjitură (care conţine 15 g carbohidraţi) determină creşterea nivelului glucozei în aceeaşi măsură ca o felie de pâine (care conţine de asemenea 15 g carbo-hidraţi). S-a demonstrat că zaharul poate fi consumat de persoanele cu diabet dacă este inclus în planul dietei. În acest fel, înlocuieşte alte alimente care conţin carbohidraţi, şi nu îi adaugă.

Anumiţi factori afectează răspunsul glucozei la zaharuri şi amidonuri. Atât cantitatea, cât şi felul carbohidraţilor influenţează răspunsul glucozei din sânge. Când consumi dulciuri, fii atent la modul în care au fost preparate, de asemenea la cantitatea de proteine şi grăsimi. Masoară nivelul glucozei din sânge la un interval de 1-2 ore după ce le-ai consumat şi observă efectul zahărului asupra acestuia. Foloseşte aceste observaţii înainte de a hotărî să incluzi zaharurile în alimentaţia ta.

Carbohidraţii din zahăr pot avea acelaşi efect asupra glucozei din sânge ca orice alţi carbohidraţi, spre exemplu carbohidraţii din pâine, din cartofi sau din fructe. Dar există mai multe tipuri de carbohidraţi care afectează nivelul glucozei din sânge în mod diferit: totuşi. în controlul nivelului glucozei din sânge, este mai important să te concentrezi asupra cantităţii totale de carbohidraţi pe care îi consumi, şi mai puţin asupra provenienţei lor. Poţi înlocui carbohidraţii din dieta ta cu carbohidraţii din dulciuri - dar nu îi adăuga şi pe aceştia la cei deja existenţi.

Nu consuma dulciuri la fiecare masă. Alimentele bogate în zahăr nu au substanţele nutritive, vitaminele şi mineralele de care are nevoie corpul tău pentru a fi sănătos. De aceea numim aceste calorii „goale". Dacă incluzi dulciurile la masă, mânâncă o porţie mică şi verifică nivelul glucozei din sânge înainte şi la 1-2 ore după ce le-ai mâncat, pentru a vedea efectul pe care îl au. Fii atent la greutatea ta şi la nivelul glucozei. Dacă observi o tendinţă de creştere, încearcă să reduci din cantitatea de dulciuri.

Diabeticii ar trebui să fie atenţi atât la indicaţiile privind cantitatea de carbohidraţi, cât şi la cele privind cantitatea de grăsimi din tabelul cu valori nutriţionale de pe ambalajul alimentelor.

Carbohidraţii influenţează cel mai mult creşterea nivelului glucozei din sânge, iar grăsimile conţin cele mai multe calorii per gram şi îţi afectează greutatea. De asemenea, diabetul măreşte riscul apariţiei afecţiunilor cardiace. Consumul de alimente cu un conţinut scăzut de grăsimi te poate ajuta să slăbeşti şi previne apariţia bolilor de inimă.

Cantitatea şi tipul de carbohidraţi pot afecta nivelul glucozei din sânge. Carbohidraţii, din tabelul cu valori nutriţionale de pe ambalaj, pot proveni din legume, paste, cereale sau zaharuri (adăugate sau prezente în mod natural în alimente, precum cele din lapte sau din fructe. Indicaţiile de pe ambalaj îţi vor spune exact câte grame de carbohidraţi şi de grăsimi conţine o porţie.

Folosește cu încredere glucometrul Healthy Line și obții valori precise și rapide ale glicemiei măsurate. În acest fel, vei ști ce măsuri trebuiesc luate pentru a îmbunătăți starea ta de sănătate

Generalitati

 
 

Stil de viata

 

Nutritie

 

Grasimile si colesterolul

 

Programul si dieta copilului

 

Medicamente si dieta

 

Zaharul in relatie cu diabetul

 

Controlul si mentinerea greutatii

 

Alimente neconventionale - suplimente nutritive

 

Sfaturi practice

 

Situatii speciale

 
sfaturi
SHL-G800

SHL-G800

Glucometru

Pret: 162.58

detaliicumpara
Teste SHL-GS50

Teste SHL-GS50

Teste glicemie

Pret: 81.29

detaliicumpara
Stil de viata
 
©2014 Deck Computers - Toate drepturile rezervate